Reklama

Co z tymi GI bez kwalifikacji?

Awatar użytkownika

Topic author
gość 1
Szeregowy
Szeregowy
Status: Offline

Co z tymi GI bez kwalifikacji?

Postautor: gość 1 » 03 sie 2018 14:43

Witam wszystkich użytkowników, jestem całkiem nowy w branży ochrony (przepracuję prawie 2,5msc jako struż w biurowcu, wiem, wiem- istny szał).
Sprawa wygląda tak, że jestem młody, głupi (o czym się zaraz przekonacie ;) ) i chcę coś robić, a w biurowcu gdzie pracuję nic, ale to nic się nie dzieje. Wpadłem więc na "genialny" pomysł, że jak zrobię prawko (do końca roku) to w styczniu będę chciał się przenieść do jakiejś GI. I tu pojawia się parę zagadnień:
1) Wiem że potrzebuję jakiegoś wpisu na listę KPOF, ale nie mogę, bo nie będę miał 21 lat. W teorii więc nie mogę (o ile dobrze rozumiem) pracować w GI. Ale że "praktyka jebiot teoriu" to wiem, że ludzie bez licencji/ kwalifikacji jednak jeżdżą. Jak to w końcu jest? Załóżmy że bym się jakoś dostał do GI, to jakie mam obowiązki a zwłaszcza prawa w czasie interwencji? Chodzi mi o teorię a praktykę i jak to do siebie się ma.I wgl jak to wszystko wygląda? Najbardziej mi zależy na odpowiedziach do tego punktu.
2) Wyposażenie- co przy sobie mogę mieć i używać? Jak czytałem (bez bicia powiem- niedokładnie) ustawę z 22 lipca 97r i parę innych przepisów, to odniosłem wrażenie, że taki pracownik bez kwalifikacji może mniej niż "cywil". Tutaj też bym prosił o wyłożenie praktyki a teorii prawa, bo ok. powiedzmy że nie mogę korzystać z śpb, ale jednak jak jest wezwanie na akcje, to jednak istnieje ryzyko, że będzie trzeba takich środków użyć chociażby do samoobrony. Czy wtedy mogę usprawiedliwić użycia gazu art. 25 kk?
3) Zarobki i firmy- jakie firmy byście polecili? Jak teraz wyglądają przy minimalnej krajowej zarobki? Są one na poziomie tych 13,7zł brutto za godzinę, czy nie?